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Client Patch 1.26.4i
クライアントパッチ 1.26.4i |
Mar 16 2000 7:11PM CST 2000年3月17日 12:11 JST |
Client patch that contains new macro options and optimizations. 新しいマクロオプションと最適化を含むクライアントパッチ。 Client patch that contains new macro options and optimizations. Includes: 新しいマクロオプションと最適化を含んでいるクライアントパッチ。 組み込み:
このパッチでは、以下のような各種変更に、すぐにでもアクセス可能です。:
さらに、クライアントのアニメーション速度とリフレッシュ速度を最適化し、パフォーマンスが改善されました。 |
Server Publish
サーバパッチ |
Mar 9 2000 10:52AM CST 2000年3月10日 3:52 JST |
Server publish that includes skill gain changes, changes to tinker traps, changes to shop keepers, and other features and fixes. スキル上昇の変更、ティンカートラップへの変更、店員の変更、その他の機能の修正を含むサーバパッチ。 Changes to Skill Gain スキル上昇の変更 Changes to the skill gain system to facilitate better gains and lessen the effectiveness of macroing. スキル上昇システムを、より上昇しやすくし、マクロ(訳注:不在マクロ)の有用性を減らします。
さらに、あるスキルには「関連」スキル(戦闘スキル使用時の Tactics 上昇など)が設定されます。スキルウィンドウで、それらのスキルを「up」状態にしておく必要があります。
ボートへのリコール修正 The mast of a ship will no longer block recall attempts. 船のマストは、リコールの妨げとならなくなります。 House Placement Fixes 家屋設置の修正 The house placement system will be refined to ensure that houses are not being placed in improper locations. The system will also check current houses more thoroughly when determining whether the house is properly or improperly placed. 家屋設置システムは、不正な位置には設置できなくなります。システムは、既存の家をより正確に正規設置か不正設置かをチェックするようになります。 Fishing 釣り Fishermen at over 80 skill will have a chance to pull up a sea serpent regardless of whether they succeed or fail at fishing when in deep sea. 80以上のスキルを持つ釣り師は、成功かどうかに関わらず、深海に置いて sea serpent が出現する可能性があります。 Every time you successfully fish up a treasure map or SOS bottle a sea serpent will surface and attack. The treasure map or SOS bottle will be on the serpents corpse. Sea serpents that are pulled up through normal fishing that did not result in a treasure map or SOS bottle will not have these items on them. Only the sea serpents that are pulled up because of a treasure map or SOS bottle will have them on their corpse. 宝の地図やSOSボトルの釣り上げに成功すると、sea serpent が浮上してきて攻撃を受けます。宝の地図やSOSボトルは、sea serpent の死体にあります。通常の釣りで出てきた sea serpent は、宝の地図やSOSボトルを持ってはいません。宝の地図やSOSボトルのために呼び出された sea serpent の死体の中にのみ、それらのアイテムは存在します。 Bank Checks 銀行小切手 Bank checks will allow players to carry around large sums of gold to facilitate secure trading. 銀行小切手により、プレイヤーは高額でも安全性の高い取引を容易に行うことが出来るようになります。 To get a bank check: 銀行小切手を得るためには:
銀行小切手の現金化:
すべての銀行小切手は「ブレス」されており、盗んだり奪ったりする事は出来ません。銀行小切手は、NPC やプレイヤーのベンダーからアイテムを購入する際に使う事はできません。 Shopkeeper Changes 店員の変更
ティンカートラップ Tinker traps will be modified. Their purpose will be to protect containers and their creation will no longer give the maker a murder count. ティンカートラップが修正されます。その目的は容器を守ることであり、作成者が殺人カウントを受けなくなります。
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Server Publish
サーバパッチ |
Feb 23 2000 10:22AM CST 2000年2月24日 3:22 JST |
Publish to the servers that includes secure house and pet trading, trade window changes, guild stone revisions, and other features and fixes. 安全な家とペットの取引、トレードウィンドウの変更、ギルドストーンの修正などが含まれるサーバパッチ。 Trade Window Changes トレードウィンドウの変更 Trade windows will become more secure. トレードウィンドウは、より安全になります。
Animal and Monster Spawn Phase II 動物とモンスター発生の第2段階 Untamed monsters and animals in houses will "die" after a certain amount of time. These monsters and animals will be eligible for "death", within a given amount of time, under the following circumstances: 飼い慣らされていないモンスターや動物は、ある程度の時間経過後に「死亡」します。これらのモンスターや動物が「死亡」するのは、ある時間経過後に以下の条件となった場合です:
Pet Loyalty Duration ペットの忠誠持続時間 Pets will remain loyal much longer than they did in the past. Pets will remain loyal for over 24 hours. ペットの忠誠持続時間は以前よりも長くなります。24時間以上忠誠は持続します。 Fealty Calculation 忠誠の計算 The fealty calculation for guildstones will be made more efficient to alleviate the delay in shard start-up times. ギルドストーンの忠誠計算は、シャード起動時の遅れを軽減するため、より効率的にされます。 Guild Stone Revisions ギルドストーンの修正 Guild Stones will be modified to enhance their functionality and efficiency. The system that controls Guild Stones has been modified to facilitate future enhancements. While most of these changes will be transparent to the players, there will also be some changes to the guild interface at the same time. ギルドストーンは、機能と効率改善のため、修正されます。ギルドストーンのコントロールシステムは、将来の拡張を促進するため、修正されました。これらの変更の大部分がプレイヤーにとって解りやすいように、ギルドのインターフェースも同時に変更します。 The War Menu 戦争メニュー The War Menu will have a new option in the main menu of the Guild Stone. It can only be accessed by the Guild Master. The menu has the following options: 戦争メニューは、ギルドストーンのメインメニューへの新しいオプションです。ギルドマスターだけがアクセス可能です。メニューには以下のオプションがあります:
ギルドタイプの変更 Revisions will be made to guild stones to address issues with changing the guild type (Order, Chaos, Neutral). A warning window will also alert you if a guild type change is already in progress when you try to change the guild type again. This window will include: ギルドタイプ(オーダー、カオス、ニュートラル)の変更に関する問題を修正するため、ギルドストーンの修正を行います。ギルドタイプの変更期間中に、さらに変更を行おうとした場合、警告ウィンドウが現れます。このウィンドウには、以下の内容が表示されます:
ギルドストーンの消滅 Guild stones will decay in approximately one week if they are not in a house. ギルドストーンが家の中にない場合、1週間で消滅します。
受け入れ Guild Masters who recruit guild members will no longer have to accept them. If a Guild Master selects a member for candidacy, that member will be accepted automatically. ギルドマスターがギルドメンバーを入会させる際に、受け入れは必要ありません。ギルドマスターがメンバー候補を選択すると、自動的に受け入れが行われます。 Auto-cleanup 自動クリーンアップ Characters in guilds that no longer exist will now be "cleaned up" and able to join other guilds automatically. すでに存在しないギルドにキャラクターが属していた場合、自動的に「クリーンアップ」され、他のギルドに加入可能となります。 Pet Changes ペットの変更 Various fixes and enhancements to pets. ペットの改良と各種変更を行います。
Moonstones ムーンストーン Moonstones will be found on various monsters. The exact nature and functionality of these items will be detailed at a later time. ムーンストーンが、各種モンスターから発見できます。これらのアイテムの性質と機能は、後日記載します。 NPC and Monster Changes NPCとモンスターの変更 Changes will be made to various NPCs and Monsters that will have the following affects: 各種NPCとモンスターに以下のような変更を行います:
Moongates ムーンゲート Single clicking the left mouse button on a moongate will give you a description of what lies through the gate. This will allow you to know where the gate is currently going without having to jump through them over and over again until you reach your destination. This will help improve server performance as less players will need to "jump" through moongates. ムーンゲートの上でマウスボタンを左シングルクリックすると、ゲートの向こうに何が見えるかが表示されます。これにより、たどり着きたい場所に行くために何度もゲートを通らなくとも、ゲートが現在どこに通じているかを知ることが出来ます。また、プレイヤーがムーンゲートを通って「ジャンプ」する必要が減ることにより、サーバパフォーマンスも向上します。 Recall Scroll Fix Recall スクロールの修正 You will no longer use more than one recall scroll when recalling off of a boat key. ボートキーへのリコール時に、1つしかスクロールを使わなくなります。 Smithing Difficulty 鍛冶屋の難易度 Issues with smithing difficulty being higher than normal will be resolved. 鍛冶屋の難易度が通常より高い問題は修正されます。 Secure Pet Trading ペットトレードの安全化 Secure pet trading will allow players to sell or trade items for tamed animals and monsters using the trade window. 安全なペットトレードにより、飼い慣らされた動物やモンスターの売却やアイテムとのトレードがトレードウィンドウを通して行えるようになります。 To trade a pet to another player the owner of the pet can: ペットの所有者が他のプレイヤーと取り引きするには:
また、トレードウィンドウを使用した詐欺を防止するため、アイテムの量や重量を明確にする、安全なトレードウィンドウへの変更を作成しています。この拡張についての情報は、間もなく発表します。 Secure House Trading 家屋取引の安全化 Secure house trading will allow players to sell or trade items for houses using the trade window. 家屋取引の安全化により、プレイヤーは家の売却やアイテムとの交換をトレードウィンドウで行うことが出来るようになります。 To trade a house to another player the owner of the house can: 他のプレイヤーと家を取引するためには、家の所有者はこのようにします:
また、トレードウィンドウを使用した詐欺を防止するため、アイテムの量や重量を明確にする、安全なトレードウィンドウへの変更を作成しています。この拡張についての情報は、間もなく発表します。 Dexterity and Healing 敏捷性と治療 In an effort to balance the Healing skill with other methods of healing damage (such as healing potions and the greater heal spell), dexterity will affect the delay for healing and the penalty for finger slips while healing. Healingスキルと他の治療方法(healingポーションやgreater heal呪文)とのバランスを取るため、DEXが影響し、指がすべるペナルティを導入します。
これらの変更は、自分自身と他のプレイヤーの両方の治療に影響します。 Instant-Resurrection Removal その場復活の削除 Following the creation of "Young" player status, the ability to "instantly resurrect" is no longer necessary. After dying, you will automatically return as a ghost. 以下の「Young」プレイヤー状態の機能作成により、「その場復活」の必要性が無くなっています。死亡後、自動的に幽霊になります。 |
Server Publish
サーバパッチ |
Jan 24 2000 9:14AM CST 2000年1月25日 02:14 JST |
Server Publish that included Phase III of Clean Up Britannia, Skill and Stat advancement changes, House Placement changes, and various other features and fixes. Clean Up Britannia の第3段階、スキルとステータス上昇の変更、家屋設置の変更、各種機能と修正を行います。 Escort Changes エスコートの変更 Escorting will be balanced to bring it more in line with other gold generating methods. 他のお金を稼ぐ方法と釣り合わせるため、エスコートのバランスを取ります。
Taming Changes Tamingの変更 Changes to taming animals and monsters will be made to fix some outstanding issues. 動物とモンスターを飼いならす際の未処理の問題の修正と変更を行います。 The Taming changes include the following: Taming の変更には以下のことが含まれます:
House Placement 家屋の設置 A new system has been created to ensure that houses are not placed outside of the house placement rules. The system will do thorough checks when attempting to place a house. 家屋配置ルールに沿っていない家を設置できないように、新しいシステムが作成されました。システムは、家屋を設置する際に、徹底的にチェックを行います。 The house placement system includes the following: 家屋設置システムは以下のことが含まれます:
Skill and Stat Advancement Changes スキルとステータスの上昇変更 Advancement in "non-difficulty" based skills at higher levels and advancement in stats will be improved. The effect of this change will result in fewer required uses of the skill to advance it at high levels and better, more evenly curved stat gains. 非難易度制スキルの高レベルでの上昇とステータス上昇を改善します。この変更の効果は、高レベルでもより少ないスキルの使用で上昇するようになります。そして、ステータス上昇率もより平等になります。 The following skills will be affected by the modification to skill advancement: 以下のスキルが、スキル上昇修正による影響を受けます:
ステータスは、より一定で一貫した割合で上昇します。全てのスキル(戦闘スキルを含む)は、適切なステータスを上昇させ、スキルが高レベルに達しなくともスキルレベルに関係なく、一貫したステータスを得ることが可能になります。 Each skill will raise its appropriate stats. For skills that raise multiple stats, some stats are weighted more heavily than others. Therefore, stat gains from skills such as these will be based on how much weight is given to the individual stats. For instance, Anatomy will raise INT more often, though it still has a chance to raise STR and DEX. 各スキルは、適切なステータスを上昇させます。多数のステータスを上げるスキルは、あるステータスが他よりも大きな重みをかけられています。そのため、このようなスキルからのステータス上昇は、どれぐらいの重みが各ステータスに与えられるかに基づきます。例えば、解剖学は STR と DEX を上げるチャンスを持っていますが、それよりも INT が上昇しやすくなっています。 Pack Animals パック動物 Pack horses and pack llamas will have their carrying capacity increased from 400 to 1,600 stones. If a pack animal goes wild, it will eventually drop whatever it is carrying if it is not retamed. パック馬とパックラマの積載可能重量は、400から1,600 stonesに上昇します。もしパック動物が野生化し、再度飼い慣らされないと、運んでいる物を落とします。 Land Surveying Tool 測量ツール This tool will allow players to check land without have to buy a house deed, thus allowing multiple people in a group to search different locations. To use the tool: このツールは、グループの数人で土地を探す際に、家の証書を買うことなしに、土地をチェックすることが可能となるものです。ツールを使用するには:
Various Issues 種々の問題
Pre-casting プレキャスト(事前詠唱) The bug involving the ability to "pre-cast" spells and then use or take items will be fixed. After casting a spell, the targeting cursor will disappear if the player does any of the following: 呪文の「プレキャスト」の防止と、それによるアイテム獲得は修正されます。呪文詠唱後、以下の行為を行うと、ターゲットカーソルは消滅します。
Monster and Animal Spawn モンスターと動物の発生
Untamed monsters and animals in invalid or unreachable locations will "die" after a certain amount of time. These monsters and animals will be eligible for "death", within a given amount of time, under the following circumstances:
Clean Up Britannia (Phase III) Clean Up Britannia(第3段階)
The final phase in the Clean Up Britannia program will be the implementation of item decay in houses. The decay rate will be the same as with items outside.
Item Decay on Boats ボート上のアイテム崩壊
We will be activating decay for items left on the deck of a boat. These items will decay at the same rate as items left on the ground outside. |
Client Patch 1.26.3
クライアントパッチ 1.26.3 |
Jan 18 2000 5:13PM CST 2000年1月19日 10:13 JST |
Client Patch that contains various upgrades to the customization of windows and characters, and various other features and enhancements. ウィンドウとキャラクターの設定といった各種アップデートと、各種機能や拡張を含むクライアントパッチ。 This client patch will include the following: このクライアントパッチは以下の項目が含まれます:
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